(ČR / SK / GR, 2021, 85 min. + 52 min)
režie: Haruna Honcoop
kamera: Lukáš Milota, Jana Hojdová
zvuk: Jan Richtr
dramaturgie: Martin Ryšavý
producent: Vít Janeček - D1film (CZ) + VIRUSfilm (SK)
kooproducenti: 2Kfilms (GR) + další v jednání 
stav: financování, příprava produkce
podpora: Státní fond kinematografie
projekt byl vybrán na industry fóra: Crossing Borders 2019, Ex Oriente 2019 (ocenění: IDF Award, Sunny Side of the Doc Award), Sunny Side of the Doc 2019, FEBIOfest Industry Days Pitch Bratislava 2020, HAF Hong Kong 2020, HAF Pitch at Marché du Cinéma Cannes 2020

O filmu
Olympijské hry v antice se konaly pravidelně a na jednom místě, k uctění hlavního řeckého boha Jupitera, který v moderní perspektivě reprezentuje princip moudrého rozvoje. Starověká Olympiáda byla lokální záležitostí, ale vedle svých rituálních vrstev měla význam podtržení tohoto principu v nejrozvinutější společnosti tehdejší doby. V jisté chvíli byla spolu s pádem Řecké civiliziace zapomenuta a myšlenka na ni se začala vracet až po staletích, spolu s tím, kdy začalo narůstat sebeuvědomění současné Euro-Americké civilizace v přímé vazbě na antické dědictví. Počátek moderní Olympiády leží opět v Řecku, kdy se ji podařilo po delším úsilí uspořádat v roce 1896 a to - narozdíl od antického předobrazu - na mezinárodním základě. Byl zde znovu přítomný i onen jupiterský prvek, protože tato událost předjímala rozvoj globalizace a globální hegemonii našeho typu civlizace. Současně zde byl ale o to silněji přítomen i jeho stín, který se více zpřítomnil i tím, že se Olympijské hry "daly do pohybu" a samo jejich pořadatelství se stalo na mnoho let otázkou soutěžením v prestiži mezi národy.

Během svého trvání se Olympiáda projevuje stále víc a víc nejen rozvojem sportu, ale i specfického olympijského urbanismu a architektury a zanechává svoji trvalou stopu v tváři měst i krajiny. Haruna Honcoop se věnovala urbanismu a architektuře ve svém oceňovaném debutu Built To Last, tam šlo ale o oficiální monumenty bývalých komunistických režimů. Olympijský monumentalismus má svůj praktický rozměr a stavá se současně i mnohovrstevnatým nadčasovým symbolem