Zuzana Piussi (1971), režisérka, kameramanka, herečka a producentka. V letech 1992–2000 spolupracovala s bratislavským divadlem Stoka jako scénografka a návrhářka kostýmů, Je tak autorkou scénografie a kostýmů do představení Vres, Donárium, Mam, Haptika, Nikto len čajka..., Komora, Nox, Eo ipso, Monodramy, Tváre, Dno a Hetstato. Mimo Stoky spolupracovala také s divadelním souborem Disk v Trnavě a s divadelním sdružením Hubris (Murény). V roce 1999 uvedla, vlastní divadelní hru Módna prehliadka (námět, kostýmy a spolurežie s  Ĺubo Burgrem a Ingrid Hrubaničovou). V roce 2000 spoluzaložila Zdruzenie pre súčastnú operu – divadlo SkRAT, se kterým vytvořila představení Hrádza, Okná brehy Pozostalosti, Údel, Smrť v kuchyni a Čo bude zajtra, predstavenie Morča (2003), Paranoja (2005), Narodeniny (2008), Zvyšky (2009).

V opeře John King je autorkou libreta, kostýmů a scény. Je autorkou textů a návrhů kostýmů také k opeře TETE – A – TETE (premiéra v květnu 2002, Centre Cultural Kulturfabrik Luxembourg).

Od roku 2001, kdy začala studovat v Bratislavě na Filmové a televizní fakultě VŠMU, se dala na filmovou dráhu a hned její první dokumentární snímek Výmet získal Hlavni cenu na MFF v Bejrútu roku 2003 a několik další cen, spolupracovala s různými producenty, své poslední filmy na slovensku realizovala v produkci či koprodukci Ultrafilm (spolu s producentem Marošem Berákem).

Další její filmografie zahrnuje mj.

  • Selský rozum (2017, spolu s V.Janečkem)
  • Český Alláh (2017)
  • Ťažká voľba (2016)
  • Priamy prenos (2014)
  • Od Fica do Fica (2012)
  • Krehká identita (2012)
  • Kuracia láska (2011)
  • Muži revolucie (2011)
  • Nemoc tretej moci (2011)
  • Hrdina naší doby (2009)
  • Koliba (2009)
  • Myslím, tedy slam (2009)
  • Babička (2008)
  • Stoka - epilog (2007)
  • Anjeli plačú (2005)
  • Bezbožná krajina (2004)

V roce 2013 jí byla udělena Morální cena FITES za tvůrčí i občanskou odvahu. V témže roce se přestěhovala do Prahy a se svým manželem Vítem Janečkem založila společnost D1film.